Stichting Autoladder Zaandam

een Metz ladder op een Daf chassis

We hebben 44 gasten en geen leden online

Vrijdag 19 Augustus 2016

 


Zelfs de vrijdagmiddag 19 augustus klussen t.b.v. APK op 24 augustus Truckland.

Cor, Piet, Jan en Hans deze middag nog enkele kleine klussen voor de APK Truckland en nog even test rijden.



Zaterdag 20 augustus de laatste klus dag voor de APK dus nog even flink sleutelen om een aantal onderdelen te demonteren en andere te monteren.

Cor, Bob, Willem, Jan, Piet en Hans waren van de partij.

Het plaatsen van een trottoirspiegel aan de rechterzijde portier dus even vast zetten. Nou dat was een klusje voor Willem gretig nam hij de slijpschijf en een stuk materiaal ter hand om er een beugeltje van te maken. Even later vindt Hans een mooi stukje aluminium waar Willem zo een beugeltje van kon maken dat ging even sneller.



Het afkoppelen van de blauwe zwaailichten en de twee tonige hoorn was een klusje voor Piet die tevens even de accu gecontroleerd en kwam er achter dat de benzinetank lekte aan onderzijde filter. Gelukkig geen groot probleem even het filter stevig aandraaien en weg was de lekkage.

Dekplaten controleren en vastzetten was voor Jan weer een leuke klus. Bob nog even wat extra elektrische draadjes aansluiten zodat de verlichting op het ladderpakket ook aan kan.



Nou klaar voor de APK bij Truckland op 24 augustus.

Cor, Martin en Jochem brachten onze ladder weg, geen problemen, de auto afgeleverd voor keuring en dan wachten op het zo belangrijke telefoontje.



Om 3 uur in de middag konden we haar weer ophalen. Cor en Hans naar de receptie van Truckland en nou heren een 10 tal puntjes moeten nog even bekeken worden!! Het rem gedrag is net aan. Oké we nemen haar mee en gaan kijken of ons dat nog gaat lukken voor de volgende dag RDW keuring.

Bij het de eerste kruising werd opgemerkt dat het remvermogen heel slecht was oei oei, wat nu, langzaam terug naar haar stal.

Na onderzoek bleek de hoofdremcilinder het begeven te hebben, nou probleem. RDW afspraak afgemeld en sleutelen maar weer.

Hoofdrem cilinder aangeboden bij de Firma Leeuwenkamp van Langen, die gaan kijken wat er aan scheelt. Dat duurde niet lang, het bleek dat de cups in het huis waren gezwollen en daardoor lekkage vertoonde waardoor er geen rem vermogen meer mogelijk was.

Dus remcilinder gereviseerd en een weekje later weer opgehaald uit Alkmaar. Even Piet geïnformeerd of hij nog kans ziet ons te helpen met de montage. Maar tuurlijk Piet was van de partij TOP weer.

Na montage remt de dame weer perfect dus een nieuwe afspraak RDW ingeplant en wel op 6 september.
 

Deze keer brengen Piet, Willem en Hans de ladder weg, maar nu direct  naar het keuringstation RDW in Amsterdam Westelijk havengebied.
 



Na aanmelding is ingang 5 de keuringsbaan waar we ons melden bij de keurmeester. Wij toch wel enigszins gespannen en dachten dat we het station in mochten rijden, dat was even verkeerd gedacht. Eruit met dat ding voor de drempel wachten tot dat ik het zeg.

PPPFFF de toon was gezet dachten we, gelukkig geen probleem na de man de hand te hebben geschut zij hij ARBO he ff brul geven goed voor mijn collega’s he. Kom maar binnen met de auto kom op rijden.

Als eerste zijn de reflectoren aan de zijde van het voertuig niet goed dat zijn stickers en dat mag niet. OEIOEI dachten wij.


Verder verliep de keuring vlekken loos het remvermogen boven gemiddeld dus super goed.

Na 1,5 uur en betaald te hebben 3 lachende gezichten met het oude kenteken terug en nieuwe registratie in de broekzak.

Namens het Bestuur Ladder willen we een ieder die zich voor deze grote stap heeft ingezet van harte bedanken, een top prestatie mannen.

 

De volgende klus dag is 17 september ’16

 

 323399

 

Maakte voor ons diverse hoezen